7 mei 2016
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

StichtingPodiumwagen.nl is het resultaat van de twee oprichters die begin 2015, met een pilsje in de hand, het idee voor de ideale podiumwagen vorm hebben gegeven. De meeste zouden het daar bij laten maar het idee was zo sterk dat een aantal maanden later een vrachtauto werd aangekocht en is gestart met de bouw van de podiumwagen. Met een puike podiumwagen die ongekende snel kan worden opgebouwd en afgebroken was het doel gehaald. Toch werd in 2021 besloten om een tweede podiumwagen te bouwen die sinds 2022 wordt ingezet. Iets breder en nog iets sneller opgebouwd, namelijk 1 minuut.

De vrachtauto’s en de bouw is gefinancierd door de bedrijven achter de oprichters waardoor de lokale verenigingen tegen een bescheiden bedrag of zelfs zonder kosten de podiumwagens kunnen inzetten. Op deze manier ondersteunt de stichting de maatschappelijke initiatieven in de dorpskern Odiliapeel en Wanroij, de kernen waar haar sponsoren zijn gevestigd.

Naast deze maatschappelijke inzet worden de wagens enkele malen per jaar verhuurd om zo de jaarlijkse kosten (wegenbelasting, verzekering, onderhoud en keuringen) te financieren. Transport en plaatsing wordt uitgevoerd door vrijwilligers waaronder de twee oprichters.